Translate ☆★☆

środa, 15 kwietnia 2015

Placki na sodzie i kefirze

Placki na sodzie i kefirze kolejny przepis połączony ze wspomnieniami z dzieciństwa oraz długimi wieczorami w towarzystwie najbliższych. Placki na sodzie wspominam jeszcze z dzieciństwa i zawsze miałam problemy z proporcjami aż do dzisiaj. Wyszły idealne takie jak "u babci" więc zdradzę wam przepis bo moje skarby (dzieci i mąż) wręcz opychali się nimi a ja patrzyłam ze zdumieniem i zachwytem że w końcu się udały:
Składniki:
3 szkl mąki
1,5 szkl kefiru (bądź zsiadłe mleko lub jogurt naturalny)
0,5 łyżeczki sody
1 szczypta soli
Olej do smażenia
Wykonanie:
Mąkę przesiać z solą i sodą wlać kefir i zagnieść luźne lecz nie przylegające do ręki ciasto.
Rozwałkować na grubość ok 1 cm (palca) nie cieniej bo wtedy nie będzie rosło na patelni - lepsze są grubsze. Pokroić na paski a następnie na kwadraciki.
Smażyć na rozgrzanym tłuszczu.

Smacznego!!!
Propozycja podania to placki posmarowane powidłami śliwkowymi.


4 komentarze:

  1. Wyglądają bardzo ciekawie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To standardowy rodzinny przepis jeszcze od babci ; )

      Usuń
  2. zrobiłam dzisiaj :) Obie córcie wcinały :) pyyyyszne :) I łatwe! A do tego mało składników. Nawet się zastanawiałam czy o jakimś jajku nie zapomniałaś, ale wyszły idealne :) jadłyśmy z naszą konfiturą śliwkową, ale posmakowałam też takie bez niczego - również przypadły mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dostałam kartkę z przepisem od mamy gdy z domu rodzinnego się wyprowadzalam yo kilka razy pytałam o te jajka też dla mnie było to dziwne ale w tym tkwi szczegół

      Usuń

Zachęcam do komentowania, może macie podobne spostrzeżenia, rady etc.. chętnie poczytam.