Translate ☆★☆

poniedziałek, 13 kwietnia 2015

Jak przejść na własną domenę z blogger(blogspot) na ovh.pl krok po kroku...

Po pewnym czasie zdałam sobie sprawę z banalnej nazwy mojego bloga: www.mam-dziecko.blogspot.com wybierając ją o niczym innym nie myślałam, chciałam pisać blog bardziej poradnikowy niż osobisty jednak z czasem to się zmieniło. Niestety jednak zdałam sobie sprawę, że nawet gdyby ktoś szukał w wyszukiwarce mojego bloga po wpisaniu pierwszej części adresu wyskoczy im strona mamdziecko.pl, która do mnie nie należy, ale pisałam dalej. 



W pewnym momencie po tym jak z etapu poradnikowego weszłam na swoje życie i lifestyl postanowiłam wykupić domenę. Początkowo decydowałam się na nazwa.pl, jednak nie potrafiłam z nią nic zrobić i co ważne połączyć z bloggerem (blogspot), więc z niej zrezygnowałam tym bardziej, że po konsultacjach i czacie z tzw. "doradcą" nie mogłam jej połączyć z blogiem. Wniosłam o rezygnację z domeny etc. zakończone oczywiście powodzeniem. Wykupiłam domenę na ovh.pl polecaną przez większość bloggerów działających na hostingu blogger. Po przeczytaniu wielu tutoriali dosłownie z 5 różnych instrukcji by wykonać prawidłowe połączenie własnego bloga z domeną. W ten sposób zrodził się również pomysł na napisanie własnej instrukcji by ułatwić życie innym bloggerom, którym trzeba tłumaczyć "krok po kroku”, bo to nie ich bajka. Tak było również ze mną, co zaznaczyłam wcześniej.

Instrukcja krok po kroku jak połączyć własną domenę z blogiem (hostingiem) na blogger.com (blogspot):

Wchodzimy na stronę główną www.ovh.pl w zaznaczone pole wpisujemy nazwę naszego bloga, jeżeli jest dostępna klikamy dalej.




Zaznaczamy opcję wykup domeny bez hostingu (będziemy dalej korzystać z hostingu na bloggerze (blogspot), ale będziemy mieli już własną nazwę bloga. Koszt z końcówką "pl" to 12.16 zł z VAT.


Po opłaceniu domeny w przeciągu 24-48h będzie aktywna. Otrzymamy powiadomienie na adres e-mail podany przy rejestracji domeny oraz innymi wskazówkami.


Po zalogowaniu do Menager v3 z lewej strony wyświetli się ikona "hosting z domeną - (nazwa waszej domeny)" należy wejść po przez tą ikonę. Wyświetli nam się podsumowanie domeny. 

Następnie wybrać również z lewej strony opcję "Domena & DNS"

Po przekierowaniu na kolejną planszę ikon wybieramy "strefa DNS".


Z listy wybieramy (pkt 1) CNAME i klikamy na ołówek, po czym wyświetli nam się panel, na którym należy dokonać następujące zmiany: 
a) przy subdomenie z listy wybieramy [CNAME] - www.
b) Adres docelowy wpisujemy: ghs.google.com
Klikamy zatwierdź.

Nieco wyżej na panelu strefy DNS pod typ: NS, NS, MX 1, wyświetla się A (pkt 2) -> klikamy ołówek
Wyświetla się Strefa DNS
w Subdomenę nic nie wpisujemy.
W opcji: "wybierz adres IP:" musi widnieć "Inny adres docelowy" Poniżej w "adres docelowy" wpisujemy następującą wartość 216.239.32.21
Klikamy zatwierdź.

Następnie należy wprowadzić kolejne 3 wartości A po przez wejście w "pole A" i wpisanie pozostałych adresów IP firmy Google.
216.239.34.21
216.239.36.21
216.239.38.21


Tak zapisane opcje zostawiamy i przechodzimy na drugą kartę do Bloggera, do naszego bloga w ustawienia podstawowe.
Pod adresem bloga wyświetla się opcja dodaj domenę niestandardową, którą należy wybrać.

Po rozwinięciu panelu wklejamy adres wykupionej domeny a następnie zapisz.
Zapewne wyświetli nam się Błąd 12 - jak znak braku uprawnień do domeny.
Tutaj przydadzą na się te dwa zaznaczone rekordy, które należy wprowadzić do strefy DNS w Pole CNAME. Po otworzeniu panelu w opcję subdomena oraz adres docelowy należy skopiować te rekordy, które się u was wyświetliły. 

Po zatwierdzeniu wracamy do panelu bloggera.
Tutaj powtarzamy czynność ponownie wpisując naszą nazwę domeny. Nie zapomnijmy zaznaczyć opcji przekierowania z domeny (nazwa waszej domeny) do domeny (nazwa waszej domeny).


Po 24h powinno wszystko ładnie zacząć współgrać.

7 komentarzy:

  1. Dziękuję za instrukcje, z wielką obawą przebrnęłam przez wszystkie trudności, nie było to ani łatwe ani przyjemne... No ale udało mi się :) I tu mam pytanie. Strona ruszy dopiero po 24 godzinach? Bo teraz mam komunikat "Za chwilę nastąpi przekierowanie
    Blog znajdujący się tu wcześniej jest teraz pod adresem http://www.panidorcia.pl/.
    Czy chcesz, aby wykonano przekierowanie?
    Ten blog nie jest przechowywany na serwerach Bloggera i nie został sprawdzony pod kątem spamu, wirusów i innego rodzaju oprogramowania destrukcyjnego."

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak strona rusza po 24h... i tak akceptuj przekierowywanie... musisz przekierowac aby strona - serwer współgral z domeną jeżeli nie przekierujesz nikt na nią nie trafii...

      Usuń
  2. Zrobiłam wszystko wg instrukcji, ale dalej wyskakuje mi błąd 12 :/

    OdpowiedzUsuń
  3. Przy każdej stronie, przy błędzie 12 występują inne rekordy, więc musisz je dokładnie skopiować i sprawdzić czy nie wdała się spacja, wtedy nie będzie działać. Ponadto strona rusza po 24h, jeżeli wszystkie opcję są prawidłowo uzupełnione.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kobieto niesamowita. Dzięki Ci o dzięki :D
    Z Twoją pomocą zajęło mi to 15 min.

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam do komentowania, może macie podobne spostrzeżenia, rady etc.. chętnie poczytam.