Translate ☆★☆

poniedziałek, 23 marca 2015

Jak dodać wtyczkę FACEBOOK dla fanpage na bloga? PORADY

Mimo iż w świecie blogów poruszam się od niedawna postanowiłam dzielić się z wami również tym, czego sama długo szukałam i nie wiedziałam jak zrobić. Programistą i fachowcem w dziedzinie stron internetowych, blogów etc. nie jestem więc proszę  o wyrozumiałość: dla niektórych banalnie proste - inni poświęcają więcej czasu nad jedną sprawą długo szukając informacji.

Osobiście był czas, że szukałam wtyczki do fanpage na FACEBOOK jednakże nie znalazłam odpuściła. Po ponownej aktywności stwierdziłam, że to musi być, a więc jest znalazłam mam wtyczkę na stronę FB. Jak to zrobiła? banalnie proste - gorzej, że nie mogłam nigdzie znaleźć informacji na ten temat. Po mozolnym wertowaniu Internetu odnalazłam jakiś wpis na forum nie związanym z tematem stron internetowych.



Na samym początku należy wejść na swoją stronę na FB po czym należy skopiować link do fanpage.

Następnie wchodzimy na stronę:

https://developers.facebook.com/docs/plugins/like-box-for-pages

Skopiowany wcześniej link do naszego fanpage wklejamy w zaznaczone pole z cyfrą 1

Poniżej wyświetla się nam przykładowa (moja) stopka do strony Facebook, możemy zmienić kolor wchodząc w opcję "color sheme" i wybrać light(jasne) bądź dark(ciemne) tło.

Następnie wchodzimy w opcję "Get code"(pole zaznaczone cyfrą 2) by uzyskać kod Java.



Zaznaczony górny kod Java (pole nr )  należy zaznaczyć i skopiować


Po zalogowaniu na blogger i wejściu w naszego bloga należy na bocznym panelu wybrać opcję Układ po czy wejść w dodaj gadżet (punkt nr 4), a następnie z wyświetlonej listy wybieramy HTML/Java Scrpit (punkt nr 5)



Gdy wyświetli nam się konfiguracja wybranego gadżetu w tym przypadku HTML/JavaScrpit w pole tytuł wpisujemy przykładową nazwę. Natomiast poniżej wklejamy(6) zapisany kod Java naszej stopki do polubień fanpaga Facebook i klikamy zapisz. - ta opcja to robot do uruchomienia wyświetlanej stopki także nie będzie widoczna na naszej stronie więc może również nie mieć żadnej nazwy. Najlepiej umieścić ją w dolnej części naszego panelu.


Wracamy znów na sąsiednią stronę i kopiujemy dolny kod gadżetu(7), który będzie odpowiadał za widoczność naszego odnośnika do strony facebook.


Następnie ponownie wchodzimy w opcję DODAJ GADŻET i wybieramy również HTML/JavaScript i wklejamy kolejny skopiowany kod (8)- od tego kodu zależy widoczność stopki polubień fanpage więc radzę umieścić go w dość zauważalnym dla nas miejscu.


GOTOWE ;)

Mam nadzieję, że post będzie pomocny.

20 komentarzy:

  1. Post na pewno pomocny, tylko szkoda, że kody pokazujesz formą zdjęcia (zrzutu ekranu) a nie tekst, który można by skopiować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Toni jeżeli wkleila bym sam tekst to byś miał moją wtyczkę do mojego fanpaga. Dla każdego jest generowany unikalny kod..

      Usuń
    2. Faktycznie, moje niedopatrzenie :)
      Myślałem, że któryś z kodów jest do edycji ze swoim adresem.
      Fajna opcja, ale ostatnio jestem na etapie wyrzucania dużych gadżetów z prawej strony. Interesował by mnie gadżet, który np dało by się podpiąć jakimś sposobem pod przyciski, które mam w prawym górnym rogu. Zerknij. Jeśli znajdziesz coś odpowiedniego, daj znać. Szukałem ale nic co by mnie zadowoliło nie znalazłem.

      Usuń
    3. Wykombinowałem ciekawą opcję ;)
      Oba kody wkleiłem do posta (można stronę zamiast posta) i edytując krótszy kod:
      div class="fb-like-box" data-colorscheme="light" data-header="true" data-height="1000" data-href="LINK FB" data-show-border="true" data-show-faces="true" data-stream="true" data-width="930">
      </div

      Czyli wysokość, szerokość i data-stream.
      Tym sposobem powstał Funpage do wglądu dla osób, które np nie chcą wchodzić na FB.

      Spróbuj :)
      PS: Aby tu wkleić kod usunąłem pierwszy i ostatni nawias.

      Usuń
    4. Ciekawa opcja ale ja na tych skrotach i tworzeniu kodów HTML sięnaie znam... też szukam aby taka wtyczkę znaleźć dodatkówowo aby po wejściu na stronę wyswietlala się ikona czy został polubiony fanpage strony. .. jak znajdę to napewno opublikuje instrukcje po mojemu czyli krok po kroku dlavtych co na stronach www się nie znają ;)

      Usuń
  2. Wielkie dzięki za ten post :) bardzo się przydała :) Pozdro :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oba kody można wkleić do jednego gadżetu HTML ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. W końcu, dzięki Twojemu postowi udało mi się to zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Naprawdę dziękuję za pomoc, wcześniej nie udało mi się to kompletnie :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Naprawdę dziękuję Ci za ten post i za pomoc. Męczyłam się strasznie z dodaniem tego gadżetu na bloga. W innych poradnikach było całkiem inaczej napisane i nie pasowało mi. Aż tu nagle znalazłam Twoją notkę i za pierwszym razem mi się udało. Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję :):):):) Tylko Tu u Ciebie znalazłam naprawdę dobre wyjaśnienie!!!! :) JESZCZE RAZ BARDZO CI DZIĘKUJĘ <3 :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Baaaardzo mi pomógł Twój post, w końcu mam w pasku bocznym odnośnik do FB blogowego, ale troszkę nie do końca chodziło mi o to, aby wyświetlała się taka dłuuuga kolumna, tylko chciałabym aby był tylko znaczek FB, tak jak u Ciebie po prawej stronie :)
    Lookniesz? :)

    Dzięki :)

    miłego dnia :)
    Daria

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję bardzo za posta, bardzo był przydatny 😃
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Pokazałaś to naprawdę rewelacyjnie! Tylko dzięki Tobie udało mi się zainstalować co trzeba! Baardzo, baardzo pomocny post :) Dziękuję stokrotnie. No i zapraszam do siebie po porcję kobiecej wiedzy "tajemnej" na www.tajna-bron.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzięki wielkie za ten post! Wszystko dokładnie wyjaśnione, dzięki czemu nie miałam problemów z odświeżeniem wizerunku i unowocześnieniem mojego bloga :)
    florentynalarsson.blogspot.com Zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzięki Tobie w końcu sie udało :)
    super dziękuje :) Pozdrawiam i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. świetna instrukcja;-)dziękuje;-)

    OdpowiedzUsuń
  14. bardzo mi pomogłaś! dziękuję!

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam do komentowania, może macie podobne spostrzeżenia, rady etc.. chętnie poczytam.