Translate ☆★☆

wtorek, 10 lutego 2015

Domowy makaron

Od pewnego czasu w domu wraz z zupą pomidorowa powiązany jest domowy tradycyjny ręcznie robiony makaron. Pewnego razu podczas pobytu moich aniołków na któryś weekend u  moich rodziców mam zrobiła im wedle życzenia mojego niejadka pomidorowa ale z robionym makaronem.



Dzieci wróciły tydzień później u nas pomidorowa i pierwszy raz w życiu usłyszałam od syna, że nie będzie jadł bo u babci było dużo lepsze. ..
A ja w szoku dzwonie i pytam dlaczego moje dziecko nie chce jeść pomidorowej co dałaś takiego,  że nasze zupy się różnią. .. to mama na to swój makaron zrobiłam. ..
Od tamtego czasu ja też robię.

Składniki:
2 szkl. mąki
2 jajka
Szczypta soli
Odrobina wody ok. 2-4 łyżki

Wykonanie:
Z mąki usypujemy stożek,  robimy zagłębienie i wbijamy 2 jajka i posypujemy solą.

Jeżeli masz dużo siły to podziel ciasto na pół i rozwalkuj obie części.
Ja do silnych kobiet nie należę więc kroje kulkę na cienkie plasterki i walkuje je najcieniej jak tylko się da ... z każdym plackiem to samo. ..
Następnie układamy jeden na drugim i cienko kroimy pamiętając że makaron podwoi swoją objętość.
Gotować 10-15 min w zależności od ich grubości.
A to moje wykonanie w edycji zdjeciowej..

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zachęcam do komentowania, może macie podobne spostrzeżenia, rady etc.. chętnie poczytam.