Translate ☆★☆

poniedziałek, 19 stycznia 2015

Kotlety mielone

Moje kotlety mielone zaskakująco od pewnego czasu wszystkim przypadają do gustu. Naprawdę dużo czasu minęło zanim nauczyłam się robić takie aby wszystkim domownikom smakowały.
Dzisiaj jestem w szoku, pełna podziwu i dumna zarazem.  Moje dzieci po raz pierwszy chciały dokładkę.  Pierwszy raz mój mąż powiedział,  że w końcu mi się udały.
W końcu. . .



Zazwyczaj były zbyt suche,  bądź rozpadaly się na patelni. Dziwne? Jestem dopiero 2 lata na własnym garnuszku.  2 lata jak uczę się i gotuje sama - wcześniej tego nie robiłam.  Gotowała mama,  tesciowa nie chciały bym im się krzatala po kuchni.
A to mój perfekcyjny przepis:


SKŁADNIKI:

  • 1 kg mięsa mielonego wieprzowego(używam łopatke wieprzowa)
  • 1 jajko
  • 1/2 szkl bułki tartej
  • 2 płaskie łyżeczki przyprawy do mięsa mielonego
  • 1/2 małej cebulki
  • 4 małe lub 3 duże ząbki czosnku
  • Pieprz prawdziwy
  • Pieprz ziołowy



WYKONANIE:
Mięso mielone wykładamy do miski,  wbijamy jajko i wsypujemy przyprawy.

Czosnek i cebulę posiekać i zrumienić na patelni na minimalnej ilości tłuszczu.












Dodać cebulę i czosnek po ostygnięciu i wymieszać dokładnie wszystkie składniki.












Uformować kotlety- lepiej aby były płaskie wtedy na pewno dobrze się usmażą.


Uformowane kotlety taczamy w bułkę tarta i kładziemy na patelnie na rozgrzany tłuszcz.













Smażymy z dwóch stron na wolnym ogniu przez ok. 5-7 min z jednej strony.










W momencie smażenia można nastawić ziemniaki, a wtedy będzie pełny obiad na czas.

Smacznego!







3 komentarze:

  1. Spróbuj dodać do mięsa łyżkę kwaśnej śmietany, poprawi to ich smak i będą delikatniejsze. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nam ze śmietaną nie smakują mają wtedy dziwny smak, ponadto mam dzieci alergiczne w stosunku do nabiału i akurat śmietany unikam jak ognia, jak już muszę to wtedy.

      Usuń
  2. A ja wczoraj na obiad miałam mielone, bo dawno ich nie jadłam ;)
    Ja najbardziej lubię te klasyczne z cebulką.

    http://www.kasiakoniakowska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam do komentowania, może macie podobne spostrzeżenia, rady etc.. chętnie poczytam.